Friday 5 February 2016

SANDWIC TUNA DAN TELUR SEDAP

Minggu lepas akhirnya berjaya juga saya buat sandwic ni....dah lama dok mengidam nak makan sandwic gabungan dua inti ni.....hasilnya memang terbaikkk...hari tu  keluarga saya makan sandwic sampai ke tengah hari...kiranya dok bantai sandwic ni le tak yah masak untuk lunch hohoho....makan 1 keping sandwic ni (3 layer) dah kenyang sangat....resipi ini adalah hasil BW saya ke blog enyabdullah.com  dan juga fizalgk.Saya amik resipi inti tuna (tuna veggies sandwic) dalam blog eny dan inti telur(Sandwic telur) dalam blog fiza....hasil gabungan dua inti tu jadilah Sandwic Tuna dan Telur Sedap nih....jika pembaca berminat dengan sandwic ni...leh tengok resipinya kat bawah ni...


SANDWIC TUNA DAN TELUR SEDAP
Sumber: enyabdullah.com,fizalgk
Olahan:MamaMia Kitchen


Untuk inti tuna

1 tin tuna di dalam minyak @ air garam (ambil isi shj)-saya guna tuna mayonis yang siap diproses
1 labu bawang besar diracik halus
1 batang karot disagat-saya guna 1/2 btg
1/2 batang timun dibuang biji dan dipotong halus
Beberapa biji cili padi jika suka-saya letak 1 biji cili merah dicincang halus
Sedikit lada hitam dan garam
3 sdb mayonis
Sedikit perahan lemon
Beberapa helai daun salad-saya tambah
Campurkan semua bahan2 inti dan gaul sebati

Inti telur

3 biji telur rebus
Timun-tak letak
Mentega
25 gm mayonis
Garam halus
Serbuk lada sulah

Hancurkan telur dengan garfu.
Masukkan garam,lada sulah dan mentega.



Antara bahan2 yang diperlukan



Sapukan mentega pada roti
ratakan inti tuna secukupnya
letakkan daun salad
sapu sekeping lagi roti dengan mentega dan letakkan diatas inti tuna tadi
ratakan inti telur pula
ambil lagi sekeping roti dan letakkan di atas inti telur lagi...
potong roti kepada dua bahagian secara menyerong...



Jom Try Buat....

No comments: