Thursday 2 February 2017

NASI LEMAK PANDAN

Antara menu sarapan pagi yang mendapat tempat dihati anak2 saya n hubby adalah nasi lemak....mereka boleh makan hingga ke tengah hari nasi lemak ni....ni yang saya suka sebab sekali masak jer...thari tu dah boleh relax..kali ni saya buat kelainan skit pada nasi lemak tu....saya tambahkan perahan air daun pandan...masa nasi ni tengah mendidih ..baunya memang wangi sangat....untuk lauknya  pula cam biasala saya masak sambal tumis ikan bilis n tambahan lauk lain iaitu sambal kerang...memang terangkatlah bila digandingkan bersama ayam goreng,telur mata n timun....rasanya tak perlulah saya kongsikan resipinya sebab semua orang dah tau cara nak masak sambal  bilis ni kannn....cara yang sama jugak untuk masak sambal kerang.....tips untuk bagi sedap sambal tu...saya suka masak pada waktu malam...pagi esok tu just panaskan saja....cara ini akan membuatkan sambal makin sedap sebab ikan bilis dah sebati dengan bahan tumiskan....



sambal kerang yang powerrr
 Jom Try Buat..




No comments: