Saturday 3 October 2015

PUDING KASTAD JAGUNG


 Assalamualaikum wbt....hari ni saya nak kongsikan satu resipi yang tersangat ler senang....iaitu Puding Kastad Jagung.Minggu lepas terasa  sangat nak makan puding jagung...tapi tak nak yang letak agar-agar...nak makan puding jagung yang lembut dan lemak2 giteww...sebelum ni dah beberapa kali saya membuatnya tapi tak sempat nak snap pic...kali ni baru berkesempatan untuk dimuatkan dalam blog ini.Resipinya saya ambil dalam blog jugak..tapi mintak maaf tak sempat nak catat  blog sape punye resipi nih...tapi saya telah ubahsuai resipi ini mengikut citarasa saya le...nak buatnya tak susah pun...campur semua bahan...kacau hingga pekat dan mendidih...siap... letak dalam fridge makan time cuaca panas ni...fuhhh enak banget....hubby dan anak2  pun suka  puding nih.......kalau adik2 yang baru nak belajar memasak ni...elok sangatlah try resipi nih...jom semak resipinya

PUDING KASTAD JAGUNG
Oleh:MamaMia Kitchen

Bahan-bahan:

1 tin jagung-yang berkrim tau
1 1/2cawan tepung kastad
3 cawan santan
3/4 cawan gula-buleh tambah/kurang
1 sdt garam

Cara2:

1.Campurkan kesemua bahan ke dalam periuk dan kacau hingga tepung kastad hancur.
2.Barulah letak atas dapur menggunakan api yang kecil.
3.Sentiasa kacau untuk menggelakkan tepung kastad hangit.
4.Bila dah pekat,berkilat dan meletup2 kecil...tutup api dan masukkan dalam acuan.


  saya guna acuan kecik2 ...senang nak makan tak perlu potong dahh...


enak dimakan sejuk..

pekena satu ni mana cukupppp....


Jom Try Buat...

No comments: